realizare site web

Inregistrare Marci

         Prin inregistrarea unei marci compania dumneavoastra dobandeste drepturi exclusive de a utiliza marca protejata, impiedicand companiile concurente sa comercializeze produse identice sau similare sau sa presteze servicii sub aceeasi marca sau sub o marca similara de natura a crea confuzie in randul consumatorilor.

         Marca este un semn susceptibil de reprezentare grafica, permitand consumatorului sa faca deosebirea intre produsele identice sau similare inducand in mintea acestuia faptul ca aceste produse identice sau similare nu provin de la aceeasi companie.

          Inregistrarea unei marci nu este un lucru atat de simplu pe cat pare, existand obligativitatea indeplinirii anumitor conditii: elementele verbale care alcatuiesc marca trebuie sa fie usor de pronuntat si de retinut, marca trebuie sa fie usor de reprezentat, atractiva din punct de vedere al aspectului si nu in ultimul rand, trebuie sa fie diferita de marcile produselor identice sau similare.

         Marcile pot fi inregistrate in urmatoarele forme:

  •  marca verbala – o denumire, un slogan, scrise cu caractere standard;
  •  marca figurativa – un element grafic care nu contine litere sau cifre;
  • marca combinata – o denumire scrisa cu o grafica deosebita si /sau in culori sau o denumire insotita de un element grafic;
  • marca tridimensionala – marca constituita din forma produsului sau a ambalajului sau orice alt semn specific tridimensional care permite identificarea unui produs sau serviciu.

       Marcile pot fi protejate:

  •  la nivel national – compania dumneavoastra va dobandi protectie asupra dreptului numai pe teritoriul tarii in care se face inregistrarea;
  • cererea de inregistrare de marca se depune la Oficiul de Stat pentru Inventii si Marci (OSIM) pentru inregistrarea marcii in Romania sau la Oficiile specializate din alte tari in care compania dumneavoastra isi desfasoara activitatea;
  •  la nivel comunitar – dreptul asupra marcii este protejat in toate tarile membre ale Uniunii Europene; cererea de inregistrare de marca se depune la Oficiul pentru Armonizarea Piatei Interne (OHIM/OAPI);
  • la nivel international – dreptul asupra marcii este protejat in tarile mentionate in cererea de inregistrare conform Aranjamentului sau Protocolului de la Madrid; cererea de inregistrare de marca se depune la Organizatia Mondiala a Proprietatii Intelectuale (WIPO/OMPI).

     Pentru a obtine o marca inregistrata si pentru a beneficia pe deplin de drepturile conferite prin aceasta inregistrare, este necesara parcurgerea urmatorilor pasi:

  • verificarea denumirii si/sau a elementului grafic din componenta marcii, pentru a nu exista probleme in cadrul procedurii de inregistrare a marcii;
  •  inregistrarea marcii;
  • protectia dreptului de proprietate industriala asupra marcii prin: formularea de opozitii la inregistrarea de catre terti a unor marci identice sau similare pentru aceleasi produse sau pentru produse asemanatoare; formularea de actiuni in concurenta neloiala, plageri penale pentru savarsirea infractiunii de contrafacere;
  • reinnoirea marcii.